7 Ekim 2008 Salı

Düellocu Fırat, CHP lideri Baykal'a fena halde takmış

ANKARA- CHP’li Kemal Kılıçdaroğlu ile belgeli düello yapan AKP Genel Başkan Yardımcısı Dengir Mir Mehmet Fırat, “Sorun benimle ilgili iddialar değil. Sorun Baykal’ın mal varlığı ile ilgili. Ben bu konuyu gündeme getirdiğim için üzerime geliniyor. Bu iddialar bu nedenle ortaya atıldı. Ben Baykal’ın mal varlığı ile ilgili olarak konuşmasam, sussam. Bu konu kapanır. Benimle ilgili iddiaları konuşmazlar bile. Ama ben vazgeçmeyeceğim. Sonuna kadar gideceğim. Kuyruklarından yakaladım. Kaçtığı yere kadar kovalayacağım” dedi.

NE KAZANDI NE VERGİ VERDİ?

TBMM Kulisinde habercilere açıklama yapan Dengir Mir Mehmet Fırat, “İki yıl önce Baykal çıkıp kendisi mal varlığı ile ilgili tartışmayı başlattı. Başbakan açıkladı mal varlığını. Kendisi de açıklasın. Ben sadece bunu istiyorum. Diyor ki, ‘mal varlığımı avukatlık yaptığım dönemde arttırdım.’ Ne güzel. Çalışmış kazanmış. Peki bunu açıkla. Öyle şu kadar para, şu kadar arsa demekle olmaz. Kanuna uygun şekilde açıklamalı. Bakalım ne kadar kazanmış ne kadar vergi vermiş?”

ŞÜPHE DUYUYORUM

Fırat, Baykal’ın mal varlığı bildiriminde, bir suç unsuru ya da yasalara aykırı bir durum olup olmadığı konusunda bir bilgisi olup olmadığı yolundaki bir soruya, “mal bildirimi gizlidir. Kişi kendisi açıklayabilir yalnızca. Ben bilmiyorum. Ama şüphe duyuyorum. Bu şüphenin giderilmesi için Baykal’ın mal varlığını açıklamasını istiyorum. Bu kadar. Ve bunu açıklayıncaya kadar, peşini bırakmayacağım.

AÇIKLAMAM VAR

Fırat, kendisi ile ilgili iddialar üzerine bakanlıklardan resmi kanaldan belge topladığını ve Gümrüklerden Sorumlu Devlet Bakanlığından bir belge beklediğini de anlatarak, “Bu belge de geldikten sonra benimle ilgili her türlü iddia ve sorulara karşılık yanıtları içeren bir dosya açıklayacağım. Her iddianın karşı belgesini de bu dosyaya ekliyorum. Hiçbir soru yanıtsız kalmayacak. Bu konuda belki yarın bile açıklama yapabilirim. Bunu Internet sitemde yayınlayacağım ve tüm gazetecilere, yazarlara, editörlere ve tüm basın kuruluşlarına göndereceğim” dedi.

Hiç yorum yok: